Monday 25 February 2013

MALAM...

Tadi aku balik dari kolej around 7pm like that .Balik je rumah dia takde pon nak greet aku macam yang selalu dia mintak aku buat kat dia each time dia balik rumah . Hurm, aku pon diam jerla then pegi dapur n ingt nak masak la sebab selalunya dia mesti tak makan lagi . Tapi rupe2nye dia dah makan ,siap order pizza lagi tuh . Pergh ,berapi hati ni rase ,semalam pizza harini pizza ,banyak pulak duit dia kan . Padahal nak bagi aku duit belanje pon susah ,apa lagi tah duit tambang . Tapi takpelah, aku relax jer dlu , aku pon masak la nasik goreng sekuali sebab aku tahu nanti dia lagi mengamuk kalau takde makanan untuk dia sekali. 

Dari start aku blender chili sampai la aku dah siap pon masak ,takde pon dia jenguk aku kat dapur macam selalu. Hari ni dia diam jer then mesej2 dengan sape pon aku tak tahu la. Dia kan cakap ramai pompan kat luar sane yang tunggu dia ,so sebab tu dia tak heran pon pasal aku ni. Yelah aku ni sapelah pada dia . Aku tak berhak nak tahu ape2 tentang dia dan tak berhak nak ambik tahu ape pon yang dia buat .Tu semua kehendak dia. So sekarang hanya tutup mata , pekakkan telinga dan bisukan mulut lah yer.

Lepas aku siap masak ,aku makan la ,makanan dia pon dah tersedia jugak . Tapi dia still tak keluar dari bilik , dok terperuk dlm bilik ,n aku pon malas la nk kacau . Aku makan jerla dulu .Dah siap makan aku terdengar macam dia tengah siap2 . A dah agak dah ,mesti dia nak keluar punye . Pegi jumpe sape tu aku tak tahu la, tuhan jer yang tahu . Cume yang pasti dia nak lukakan hati aku lagi .Yang paling aku takut kalau dia bawak balik pompan lain . Yang tu memang dah kronik n aku tak tahu kalau aku sanggup lagi nak tebalkan muke duduk sini. Itulah yang terakhir aku akan takut dan dia tahu itu memang kelemahan aku dan dia memang nak halau aku dari sini. Itulah motif dia buat semua ni . Dia keluar tanpa tinggalkan pesan atau at least kiss dahi aku macam selalu dia buat dan aku tahu itu tandanye dia tengah marah . Untuk ape dan sebab dia nak marah aku pon tak tahu . Siape yang sepatutnye marah dalam situasi aku ni??, dia atau aku?.. bile difikirkan balik aku memang takde hak nak marah sebab aku cuma menumpang kat sini dan aku cuma hamba abdi dia jer . Relakan jer lah semua ni berlaku .

Memang sakit hati ni bila diperlakukan macam ni tapi ape boleh aku buat . Aku dah banyak berhutang budi dengan dia. Aku terima jerlah pembalasannye sekarang ni. Aku anggap ni semua sebagai karma yang patut aku terima . Nak sangat hidup senang lenang , sekarang terimalah akibatnye . 

No comments:

Post a Comment