Saturday 16 February 2013

boyfriend berkira ??



hurm, ni memang masalah besar kalau dapat bf yang berkira sangat dengan kite..huhu..mostly ladies ni suka lelaki yang pemurah a.k.a tak kedekut .. tapi kalau dapat ,redha jela..
  ni aku nak citer pengalaman aku , aku ade sorang bf ni ,sekarang ni 16 feb 2013-21:47 aku masih lagi dengan dia , esok lusa tak tahu la pulak kn..huhu... Dulu bf aku ni masa nak tackel aku bukan main lagi pemurahnye ,blanje shopping ,bawak g jenjalan , blanje makan tempat best2 , maklumla foreigner ,mesti banyak duit kn ..hahah .. Aku mase ni ade buat partime as a freelancer , so pendapatan aku pon tak menentu gak , ade job ade la masyuknye ..aku ni jenis mata duitan sket .. almaklumlah ,student kolej swasta kot , bajet manjang jer larinyer.. kemachoan dan keikhlasan dia jelas terpancar hari demi hari dan aku pon jatuh cinta dengan dia a few month later .. lepas tu aku ade problem sikit dengan housemate aku , aku pon decide tinggal dengan bf aku ni , dia pon suke la kn ..mase tinggal dgn dia aku stop buat partime sbb dia pon cakap dia mampu sara aku .. 6 bulan yang pertama memang in honeymoon mood jer la , but lepas tu keadaan jadi tegang je sebab dia ade financial probs.. aku pon tak boleh la nak blah macam tu jer kn ,kene la understanding sbb cinta bukan hanya pada harta semata , sbbkn cinta jugakla aku stay susah senang dengan dia dah hampir dua tahun pon sekarang .. tapi lama kelamaan aku dapat syak yang dia dah lain, makin kedekut dengan aku , dalam bank ade 5k ,dia ckp ade 3k ..bayar tu bayar ni ,tinggal la rm100 ..last2 aku kantoi sebab aku jumpe account bank statement dia dalam kete dia , huhhu..sakit hati woo tapi sabar jelaaa..

  Dah lama aku perhatikan gerak geri dia, aku mintak top-up pon tunggu dua tiga hari baru dapat , aku nak shopping pon dia cakap tak cukup duit , padahal diam2 dia pegi shopping sorang2 mase aku takde. Selalunye dia akan shopping bile aku balik hometown , mase tu lah dia bermaharajalela . Bile aku balik je aku check wardrop semua baju2 baru , kasut2 baru yang branded2 punye . hurm.. sabar jer laaa



  mujurla aku masih ade family yang tak kedekut dengan aku , kalau aku mintak duit dorang mesti bagi , tapi aku ni jenis tak suke susahkan family , tapi suke susahkan orang lain..hahahahha .. tiap2 bulan tu mak aku mesti bagi blanje kat aku , so duit tu aku buat shopping aku la ,ikut stye dia ,shopping diam2 .. tapi shopping aku takdela barang2 branded2 macam dia ..salu aku shopping kat Times Square ,Masjid Jamek , Carefour ,Ampang Point , Uptown .. huhuhu ,tu jelah tempat yang mampu aku pegi pon..tapi kadang2 aku selalu jugak beli barang2 dapur ,rase nye duit aku banyak aku habiskan untuk keperluan kami berdua ,aku boleh dikatakan tak la berkira sangat ,tapi kalau aku pon pokai memang aku berkira2..


Aku bukan nak cakap ape la , tapi aku cukup tak suke laki yang berkira ni .,lagi2 dia ade tanggungjawab terhadap seseorang atau family ke .Lepas tu nak tipu kanan tipu kiri , dapat ape tipu2 ni?, akhirnya kantoi gak .. 


Aku tak tahu mane kesudahan cerita cinta kami ni , kalau setahun lagi dia tak berubah , biar aku jelah yang beralih arah !



p/s : kalau dah duduk sebumbung baru korang tahu belangnye ..




No comments:

Post a Comment